Nowe oczekiwania klientów sprawiają, że w perspektywie 5 lat rynek produktów i usług ulegnie znacznym zmianom. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh wynika, że w tym okresie 24% firm z sektora MŚP spodziewa całkowitej reorganizacji swojej oferty. Stosunek jakości do ceny (43%), więcej możliwości wyboru (42%) oraz jakość związana z samym korzystaniem z usług, w tym obsługą klienta (41%), będą kształtowały sposób w jaki funkcjonują innowacyjne firmy. 51% badanych chce wykorzystać nowe technologie by uprościć i przyśpieszyć procesy. Dzięki temu pracownicy nie będą przeciążeni np. czasochłonnymi obowiązkami administracyjnymi i będą mogli zapewnić wyższy poziom obsługi klienta.
Rośnie świadomość potencjału danych o preferencjach klienta, którymi dysponuje firma. 47% badanych planuje w większym stopniu dbać o pozyskanie i analizę informacji zwrotnych od klientów. 54% chce się skupić na rozwijaniu i pogłębianiu dotychczasowych relacji. Jedynie 32% planuje włączyć klientów i partnerów do procesu tworzenia nowych produktów i usług.
„Przyszłość sektora MŚP kreuje się właśnie teraz. Firmy muszą teraz podjąć kluczowe decyzje dotyczące nowej ścieżki rozwoju. Z pewnością największy wpływ na długoterminowy sukces firm będzie miała zdolność do szybkiego reagowania na zachodzące zmiany. Orężem w tym procesie będą nowe technologie. To dzięki nim będą mogli usprawnić funkcjonowanie firmy, przyśpieszyć prace nad nowymi produktami i zwiększyć efektywność” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
O badaniu
Projekt badawczy Generation Innovate zrealizowano w 23 krajach w Europie na próbie 3300 przedstawicieli kadry zarządzającej MŚP.
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nowe-oczekiwania-klientow-odmieniaja-rynek